fredag 22 april 2016

Apologetik i Sverige

Dagen rapporterar att CredoAkademin nedlägges - men detta är glädjande nyheter, för i stället startar "Centrum för kristen apologetik", som skall fokusera på hela Sverige, inte bara studenter som CredoAkademin gjorde. En av de ledande bakom detta är den svenske apologeten Stefan Gustavsson. Han har skrivit flera bra böcker om apologetik (trosförsvar). Jag har läst hans böcker "Skeptikerns guide till Jesus", del 1 och 2, och i min hög av böcker som skall läsas inom kort ligger "Behöver tron försvaras?". Jag har bläddrat lite i den, och den verkar bra.

Apologetik är någonting som jag fokuserar mer på, och jag hoppas att också vi i Norge så småningom kan få en liknande verksamhet som det som inom kort startar i Sverige. Låt oss be för "Centrum för kristen apologetik" och tacka vår Herre Jesus Kristus för den apologetiska verksamheten i Sverige, och för Stefan Gustavsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar