tisdag 19 april 2016

Om ett lite udda namn

Varför väljer jag att kalla min blogg "Svartvit"?

Är inte det väldigt provocerande? Skall man inte se alla gråzoner, och se saker från alla sidor? Att vara svartvit är väl någonting dåligt?

Problemet med den västerländska debatten i allmänhet, och den svenska i synnerhet, är just den moraliska och kulturella relativismen. Att ingen verkligen står upp för någonting - bortsett från de som står upp för helt fel saker. Den store hjälten Sir Winston Churchill påstås ha sagt "If you stand for nothing, you will fall for anything".

Därför kallar jag mig svartvit. Jag tar tydlig ställning, och står för det. Oavsett hur mycket kritik jag får för det. Som Björn Afzelius sjöng "Man måste välja sida, man måste ta parti". Afzelius valde oftast fel sida, men han hade rätt i detta.

I en värld som antingen är grådaskig, eller motnormativ (nyvänstern), eller islamistisk - så tar jag ställning och väljer sida. Jag står för traditionella judeo-kristna och västerländska värderingar. Oavsett vad folk tycker om saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar